Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Ce poate influența semnificativ evoluția campaniei de vaccinare?

În ciuda unei intense campanii de promovare a vaccinării împotriva Coronavirusului, populația manifestă încă, la nivel global, numeroase rezerve.

Dincolo de argumentele punctuale, pro și contra vaccinării, și de inevitabila “rezistență la nou”, consider că principala cauză a acestor “rezerve” o reprezintă generalizarea lipsei de încredere în autoritățile publice și în modelul de societate impus de doctrinele clasice.

Mai ales în marile democrații, în care dreptul la informație nu poate fi cenzurat, iar libertățile civile sunt cu adevărat garantate, s-a format un veritabil reflex de “nesupunere civică” față de aproape orice abordare oficială.

Consecința imediată, în contextul analizat: inclusiv în statele în care guvernele se bucură de o evidentă legitimitate și încredere, ritmul vaccinării rămâne, cu foarte puține excepții, la un nivel scăzut.

Astfel, analizând fenomenul în profunzime, devine evident că, fără o dezbatere serioasă și deschisă asupra limitelor modelul socio-politic actual, campaniile de promovare desfășurate de guvernele din întreaga lume vor avea, indiferent de subiect, o eficiență tot mai redusă. Când oamenii își pierd încrederea în sursa comunicării, tema concretă a acelei comunicări este irelevantă.

Așa cum demonstram, în urmă cu aproape 20 de ani, în “Societatea Umanistă”, comunismul și capitalismul și-au pierdut capacitatea de a răspunde optim necesităților actuale ale omenirii. Omul contemporan nu mai poate accepta statutul de subordonat al colectivității (v. comunism), al capitalului sau al unor obiective “superioare” care îi sunt impuse din exterior.

În viziunea umanismului pragmatic, omul contemporan își asumă rolul firesc de valoare centrală a societății, sursă și reper al legitimității celor care îl guvernează.

În aceste condiții, este clar că, pentru a îndeplini cu succes un anumit obiectiv – de exemplu, vaccinarea împotriva Coronavirusului – autoritățile trebuie să recâștige încrederea populației printr-o comunicare transparentă, echilibrată, onestă și prin promovarea unui model social capabil să răspundă eficient nevoilor și așteptărilor concrete ale celor pe care îi conduc.

Ce poate influența semnificativ evoluția campaniei de vaccinare?

Adaugă un comentariu

Adresa ta de e-mail: